Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36258

Title: La canción de amor y las industrias culturales contemporáneas
Authors: De la Peza Cásares, Ma. del Carmen
Issue Date: 25-May-2007
Publisher: Versión. Estudios de Comunicación y Política
Series/Report no.: Versión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 6 (2007): No. 6: La palabra hablada; 195-213
Abstract: In this work the author points out that the development of record industry marked a profound transformation in popular music. Love song, as field of play and creation, has been taken from the subjects and returned to them in the form of commodity. The author also describes the shifting of love song meaning in its way through radio, film and television.
En este trabajo la autora sostiene que, con el desarrollo de la tecnología de grabación, la música popular ha sufrido una transformación radical. Las industrias culturales le ha expropiado a los sujetos la canción de amor como espacio de creación y juego para devolvérselas como objeto de consumo. La autora describe también las transformaciones que sufre la canción de amor en su transito por la radio, el cine y la televisión.
Description: 
URI: https://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/93
ISSN: 0188-8242
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36258
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons