Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36242

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAna Rosas Mantecón,
dc.contributor.authorAguilar, Miguel Ángel
dc.contributor.authorVázquez Mantecón, Verónica
dc.creatorAguilar, Miguel Ángel-
dc.creatorAna Rosas Mantecón,-
dc.creatorVázquez Mantecón, Verónica-
dc.date2007-05-28-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:14:49Z-
dc.date.available2022-10-05T00:14:49Z-
dc.date.issued2007-05-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36242
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/77
dc.description
dc.description.abstractBased an a qualitative method of analysis (focus group), this paper describes the problem of the relationship between television and the lower middle class in Mexico City. What is the role of this medium in family life? How is it integrated into everyday life? What are the reactions to the programs viewed? The method of analysis aloud not only the exploration of habits of consumption, but also the perceptions of the viewers. Program preferences by age group and gender, the reason for this preferences, credibility with respect to the television and the idea of the world formed through this medium.en-US
dc.description.abstractBasado en un método de análisis cualitativo (entrevistas grupales), el trabajo aborda la problemática de la relación entre la clase media baja de la ciudad de México y la televisión. ¿Cuál es el papel que juega este medio de comunicación en la dinámica familiar? ¿Cómo se inserta en la vida cotidiana? ¿Cuáles son las reacciones frente a la programación vista? El método de análisis permite explorar no solo los hábitos de consumo, sino las percepciones de los televidentes. Se analizan las preferencias programáticas por grupo de edad y sexo, las razones de estas preferencias, la credibilidad frente a la televisión, y la comprensión del mundo que se genera a través de este medio.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/77/77-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 5 (2007): No. 5: Vida urbana y comunicación; 123-154es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 5 (2007): No. 5: Vida urbana y comunicación; 123-154es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleTelevisión y vida cotidianaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons