Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36182

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZires Roldán, Margarita
dc.creatorZires Roldán, Margarita-
dc.date2007-05-28-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:14:37Z-
dc.date.available2022-10-05T00:14:37Z-
dc.date.issued2007-05-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36182
dc.identifier.issn0188-8242
dc.identifier.urihttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/18
dc.description
dc.description.abstractIn this article the author studies some of the new words and versions of the myth of the Virgin of Guadalupe, which have emerged with the expansion of the cultural industries in Mexico. She analyzes some comics, videos, expositions and the Second Visit of the Pope to Mexico in 1990. It is considered that it contributes to a better understanding of the actual political and religious strategies. The textual plurality of this myth and the polisemy of the symbol of the Virgin is taken into consideration.en-US
dc.description.abstractEn este trabajo se muestran algunos de los nuevos lenguajes y nuevas versiones del mito de la Virgen de Guadalupe que han surgido a partir de la expansión de las industrias culturales en México. Se analizan algunas historietas, videos, exposiciones y la puesta en escena del mito en la Segunda Venida del Papa en 1990. Se considera que ello permite entender mejor las estrategias político-religiosas en el México contemporáneo. Se destaca la pluralidad textual de este mito, así como la polisemia del símbolo de la Virgen de Guadalupe.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVersión. Estudios de Comunicación y Políticaes-ES
dc.relationhttps://versionojs.xoc.uam.mx/index.php/version/article/view/18/18-
dc.relation.ispartofseriesVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 2 (2007): No. 2: Identidad cultural y producción simbólica; 57-89es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Versión: Estudios de Comunicaciónes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVersión. Estudios de Comunicación y Política; Núm. 2 (2007): No. 2: Identidad cultural y producción simbólica; 57-89es-ES
dc.source0188-8242-
dc.titleNuevas estrategias político-religiosases_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons