Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36031

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCouturier Bañuelos, Delia Patricia
dc.contributor.authorNoriero Escalante, Lucio
dc.creatorNoriero Escalante, Lucio-
dc.creatorCouturier Bañuelos, Delia Patricia-
dc.date2013-11-27-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:13:36Z-
dc.date.available2022-10-05T00:13:36Z-
dc.date.issued2013-11-27
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/36031
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/509
dc.description
dc.description.abstractThe principal aim of this paper is to present the trends imposed on the educational model of Higher Education Institutions (HEI) in Mexico by international agencies such as the Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC), the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) and the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) within the current context of economic globalization and information and communication technologies (ICT). In conclusion we present some considerations on the role that higher education should play in Mexico, from an ethical perspective and based on an educational model that is socially relevant and committed to the social development of Mexico as nation.en-US
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo es presentar en un primer momento bajo el contexto de economía globalizadora, de la llamada sociedad del conocimiento y de las tecnologías de información y comunicación, las tendencias impuestas sobre el modelo educativo de las instituciones de educación superior (IES) en México, por los organismos internacionales, como la Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL), la Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (OCDE) y la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO). A manera de cierre se presentan algunas consideraciones sobre el papel que debería desempeñar la educación superior en México, desde el punto de vista ético y sustentado en un modelo educativo con pertinencia social y comprometido con el desarrollo social de México como nación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/509/473-
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No Especial/2 (2013): No. Especial/2, Teorías, enfoques sociales y problemas nacionales; 143-160fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleTendencias y contradicciones de las políticas de organismos internacionales en instituciones de educación superior en Méxicoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons