Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35958

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPadilla Arias, Alberto
dc.creatorPadilla Arias, Alberto-
dc.date2017-12-01-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:13:18Z-
dc.date.available2022-10-05T00:13:18Z-
dc.date.issued2017-12-01
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35958
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/436
dc.description
dc.description.abstractthe essayaims to take a very brief tour of the historica lbackground of highereducation in the world, in the Americas and Mexico, highlightingits importance at everymoment. Accompany ing this process, itisalsointended to analyze the nature of the national project and its consolidation. Thenitwill be necessary to recognize its diversity of university projects from the lastcentury, untiltoday. Against this background, itis necessary to analyze also the strategy of professiona lselection and its avatars. To finally arrive at some reflections and a balance of the moment in whichwe are and try to give ananswer to the problems of the failure and exclusion of the superior education of they oung people in Mexico in Century XXI.en-US
dc.description.abstractel interés de este ensayo es hacer un breve recorrido de los antecedentes históricos de la educación superior en el mundo, en América y en México, destacando su importancia en cada momento. Junto con este proceso,se pretende también analizar la naturaleza del proyecto nacional y su consolidación. Para ello será necesario reconocer la diversidad de proyectos universitarios desde el siglo pasado, hasta nuestros días. Frente a este panorama,es necesario conocer la estrategia de selección profesional y sus avatares. Finalmente se hacen algunas reflexiones y se lleva a cabo un balance del momento en que nos encontramos, y se intenta dar una respuesta a los problemas del fracaso de la educación superior y la exclusión de los jóvenes en México durante el siglo XXI.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/436/431-
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal of Sociological Thought; No 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 34 (2017): No. 34, Sociedad y sociología hoy; 143-158fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleVariantes de la educación superior. Mitos y fantasías en la elección profesional de los jóveneses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons