Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35839

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAnguiano Luna, Hilario
dc.contributor.authorPadilla Arias, Alberto
dc.creatorPadilla Arias, Alberto-
dc.creatorAnguiano Luna, Hilario-
dc.date2014-01-31-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:12:55Z-
dc.date.available2022-10-05T00:12:55Z-
dc.date.issued2014-01-31
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35839
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/317
dc.description
dc.description.abstractIn this paper, we try to account for advances in terms of “awareness” about sustainability in the basic elementary and secondary education have been in the national educational context, to prepare the younger generation for a more harmonious, derivative requirements and agreements that have been taken with UNESCO and other national and international agencies in the field. Of course given that this isn´t free us, but unfortunately from the process of global warming which is causing severe conditions of destruction of our natural environment and consequent “collective suicide”.en-US
dc.description.abstractSe presentan los avances en materia de “sensibilización” sobre sustentabilidad en la educación básica y media básica, en el contexto educativo nacional, para preparar a las nuevas generaciones para un mundo más armónico, derivado de los requerimientos y acuerdos de la UNESCO y otros organismos nacionales e internacionales en la materia; hecho que no es gratuito sino derivado del proceso de calentamiento global que genera condiciones graves de destrucción de nuestro entorno natural y consecuente “suicidio colectivo”.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/317/314-
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal of Sociological Thought; No 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 27 (2014): No. 27, Cambo climático y desarrollo sustentable; 91-116fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleEl tema de la sustentabilidad en la educación formal en México. Antecedentes y balance actuales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons