Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35814

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEditorial, Comité
dc.creatorEditorial, Comité-
dc.date2013-02-20-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:12:45Z-
dc.date.available2022-10-05T00:12:45Z-
dc.date.issued2013-02-20
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35814
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/292
dc.description
dc.description.abstractTerritory and educational opportunities are central issues on the agenda of educational research in our country. Mexico throughout its history has been characterized by different attempts to overcome the contradiction between the more developed states of the North and more vulnerable regions to the South and Southeast, with a population that faces a higher level of marginality, and that is further marginalized by the limited opportunities for human development provided. In this article, we are interested in how these inequalities make Mexico not only a multidiverse, multicultural, multilingual country, but also multi-inequitous or worse still multi-unjust. We primarily consider the inequality of educational opportunities in secondary education.en-US
dc.description.abstractTerritorio y oportunidades educativas es un tema central en la agenda de la investigación educativa en nuestro País. México a lo largo de su historia se ha ido caracterizando por los diferentes intentos de superar la contradicción existente entre los estados más desarrollados del Norte y más vulnerables del Sur y del Sureste, cuya población que enfrenta un mayor nivel de marginalidad, y que se le margina más al brindarle pocas oportunidades de desarrollo humano. En este artículo nos interesa mostrar cómo estas desigualdades hacen de México no sólo un país multidiverso, multicultural, plurilingüe, sino también multi-iniquitativo o, peor aún, multi-injusto. Tomamos en cuenta fundamentalmente la desigualdad en las oportunidades educativas en el ingreso a secundaria.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/292/289-
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal of Sociological Thought; No 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 25 (2012): No. 25, Territorio y poder; 259-290fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleTerritorio, cultura, identidad y marginación educativaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons