Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35771

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEsteinou Madrid, Javier
dc.creatorEsteinou Madrid, Javier-
dc.date2011-09-14-
dc.date.accessioned2022-10-05T00:12:38Z-
dc.date.available2022-10-05T00:12:38Z-
dc.date.issued2011-09-14
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35771
dc.identifier.issn1665-1537
dc.identifier.urihttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/249
dc.description
dc.description.abstractThe greatest change in mass communications history in Mexico happened after the incorporation to the North American Free Trade Agreement. In this moment the Mexican State stopped being the controlling entity of the cultural and national communication processes, leaving its direction to the dynamics of the free market: an informative laissez faire. Such tendency reinforced the model of market communications in our country, relegating other models of social communication especially the public service. Thus the reign of savage television began, generating the expansion of the stupid culture, which has caused a deep and silent ethical and moral crisis for the collective survival of the country.en-US
dc.description.abstractLa mutación comunicativa más grande que se produjo con la incorporación de México al Tratado de Libre Comercio, fue el retiro creciente del Estado mexicano como instancia rectora de los procesos de la cultura y la comunicación nacionales, para delegar su dirección a la dinámica del mercado con su mecanismo de laissez faire informativo. Dicha tendencia reforzó notablemente el modelo de comunicación-mercado en nuestro país y marginó la presencia de otros modelos de comunicación social, especialmente de servicio público. Con ello surgió el reinado del prototipo de la televisión salvaje con la correspondiente expansión de la cultura idiota que generó silenciosamente una profunda crisis ético-moral para la sobrevivencia colectiva en el país.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherVeredas: Journal of Sociological Thoughten-US
dc.publisherVeredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.publisherVeredas: Journal de la pensée sociologiquefr-FR
dc.relationhttps://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/249/248-
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32es_MX
dc.relation.ispartofseriesVeredas: Journal of Sociological Thought; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológicoes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceVeredas: Journal of Sociological Thought; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32en-US
dc.sourceVeredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32es-ES
dc.sourceVeredas: Journal de la pensée sociologique; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32fr-FR
dc.source1665-1537-
dc.titleLa televisión salvajees_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons