Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35771
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35771
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Esteinou Madrid, Javier | |
dc.creator | Esteinou Madrid, Javier | - |
dc.date | 2011-09-14 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-05T00:12:38Z | - |
dc.date.available | 2022-10-05T00:12:38Z | - |
dc.date.issued | 2011-09-14 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35771 | |
dc.identifier.issn | 1665-1537 | |
dc.identifier.uri | https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/249 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | The greatest change in mass communications history in Mexico happened after the incorporation to the North American Free Trade Agreement. In this moment the Mexican State stopped being the controlling entity of the cultural and national communication processes, leaving its direction to the dynamics of the free market: an informative laissez faire. Such tendency reinforced the model of market communications in our country, relegating other models of social communication especially the public service. Thus the reign of savage television began, generating the expansion of the stupid culture, which has caused a deep and silent ethical and moral crisis for the collective survival of the country. | en-US |
dc.description.abstract | La mutación comunicativa más grande que se produjo con la incorporación de México al Tratado de Libre Comercio, fue el retiro creciente del Estado mexicano como instancia rectora de los procesos de la cultura y la comunicación nacionales, para delegar su dirección a la dinámica del mercado con su mecanismo de laissez faire informativo. Dicha tendencia reforzó notablemente el modelo de comunicación-mercado en nuestro país y marginó la presencia de otros modelos de comunicación social, especialmente de servicio público. Con ello surgió el reinado del prototipo de la televisión salvaje con la correspondiente expansión de la cultura idiota que generó silenciosamente una profunda crisis ético-moral para la sobrevivencia colectiva en el país. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Veredas: Journal of Sociological Thought | en-US |
dc.publisher | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico | es-ES |
dc.publisher | Veredas: Journal de la pensée sociologique | fr-FR |
dc.relation | https://veredasojs.xoc.uam.mx/index.php/veredas/article/view/249/248 | - |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Veredas: Journal of Sociological Thought; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Veredas: Journal of Sociological Thought; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | en-US |
dc.source | Veredas: Revista del Pensamiento Sociológico; Núm. 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | es-ES |
dc.source | Veredas: Journal de la pensée sociologique; No 22 (2011): No. 22, Industrias culturales, creadores y público; 11-32 | fr-FR |
dc.source | 1665-1537 | - |
dc.title | La televisión salvaje | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License