Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35504

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrtiz Hernández, Guadalupe
dc.creatorOrtiz Hernández, Guadalupe-
dc.date2017-10-18-
dc.date.issued2017-10-18
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35504
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/795
dc.description
dc.description.abstractThis article shows the experience of peasant boys and girls, as well as their voices about their daily work. I describe some of the lessons around the work experience, in order to revalue and recognize their contributions in daily life. It is important to see that this work is part of a broader research for my doctoral thesis in Latin American studies. However in this text I only took the open interviews that I made to children from a nahua family in Yohualichan, Puebla. This allowed me to reflect on the importance of valuing the work experience that children perform, and so be able to reconstruct the children labor analysis category from another approach along with the review of the lessons learned in peasant experiences to demand decent working conditions.en-US
dc.description.abstractEste artículo muestra una experiencia de niñas y niños campesinos, así como sus voces sobre el trabajo que realizan cotidianamente. Describo algunos de los aprendizajes que giran en torno a éste, con la finalidad de reconocer y revalorar sus aportes en la cotidianidad. Cabe destacar que este trabajo forma parte de una investigación más amplia para mi tesis doctoral en Estudios latinoamericanos. Sin embargo, para este texto retomo sólo las entrevistas abiertas realizadas a los niños y niñas de una familia nahua en la comunidad de Yohualichan, Puebla. Esto me permitió reflexionar sobre la importancia de valorar la experiencia del trabajo que realizan, con lo cual se puede reconstruir la categoría de análisis de trabajo infantil desde otro enfoque, así como revisar los aprendizajes que hay en las experiencias campesinas y por ende demandar otras condiciones de trabajo dignas.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/795/789-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 46: Experiencia, acción y palabra; 269-292es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 46: Experiencia, acción y palabra; 269-292en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 46: Experiencia, acción y palabra; 269-292es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleNiñez campesina trabajadoraes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons