Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35481

Title: La aprehensión de sí mismo: trayectos históricos e inflexiones de la escritura
Authors: Raymundo Mier Garza,
Issue Date: 12-Jan-2017
Publisher: Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 45 (2017): No. 45: La subjetividad y los procesos sociales; 13-46
TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 45 (2017): No. 45: La subjetividad y los procesos sociales; 13-46
Abstract: The subject’s sight serves as a way to get knowledge of itself, as this will give it an image that requires a configuration of the word and even the writing, like a melting pot that contains time, a name, an identity. From the perspective of Foucault’s epimeleia, to different religious possibilities of written register, passing bay Freud and psichoanalisys, the becoming of the subject is understood as an act of multiple significances and potentialities. Each time has its own writing and its very particular ways of production of meaning, in wich the subject writes itself and inscribes in a itself tale.
El sujeto tiene la mirada como una vía para el conocimiento de sí, que le dará la imagen cuya configuración requiere de la palabra e incluso de la escritura como crisol de un tiempo, un nombre, una identidad. Desde la epimeleia de Foucault hasta las diversas posibilidades religiosas del registro escrito, pasando por Freud y el psicoanálisis, el devenir del sujeto se comprende como un acto de múltiples significaciones y potencias. A cada época corresponde un modo de escritura así como sus modos de producción de sentido a partir de los que el sujeto se escribe y se inscribe en un relato sobre sí mismo.
Description: 
URI: https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/772
ISSN: 0188-9273
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35481
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons