Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35149

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAraujo Paullada, Gabriel
dc.contributor.authorIzquierdo Rivera, Alicia Amelia
dc.creatorAraujo Paullada, Gabriel-
dc.creatorIzquierdo Rivera, Alicia Amelia-
dc.date2007-04-25-
dc.date.issued2007-04-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35149
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/392
dc.description
dc.description.abstractThis paper is about an educative project that has taken place in UAM-Xochimilco, in which teaching, research and the service to the community have been linked since its origins. We developed a route that begins with its original purposes, with which the university’s syndicalists workers were the principal students, reaching up to the actual population that is mainly formed by young people, students of high school degree in non scholarized system. Through this route we analyze the different moments of this project, emphasizing its purpose in facing the more and more serious exclusion problem that actually represents a complex situation in the context of the educative politics in Mexico.en-US
dc.description.abstractEste artículo está centrado en un proyecto de educación abierta que tiene su sede en la UAM-Xochimilco, el cual pretende vincular la investigación, la docencia y el servicio. En él se hace un recorrido partiendo de sus propósitos, que originalmente tomaban como educando principal al trabajador sindicalizado, hasta llegar a la población de usuarios actuales, en su mayoría jóvenes, que cursan estudios a nivel medio superior en el sistema abierto. A través de este recorrido se analizan los distintos momentos por los que ha transitado este proyecto, enfatizando su propósito de enfrentar la problemática de exclusión, grave situación propia del contexto generalizado de la crisis de la política educativa en nuestro país.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/392/389-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 115-142es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 115-142en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 115-142es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleEducación abiertaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons