Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35145

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAnzaldúa Arce, Raúl Enrique
dc.creatorAnzaldúa Arce, Raúl Enrique-
dc.date2007-04-25-
dc.date.issued2007-04-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35145
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/388
dc.description
dc.description.abstractParting from of analysis of the proposal the Unesco for education of century XXI, itself offers a reflection about of apprenticeship, which itself consider with axis of transformation educative. Itself revise the conception constructivista of apprenticeship and itself contrast with school apprenticeship. Itself consider who the school apprentice- ship it process and organize in the educative relation. It emphasizes the importance of subjective process in the bond teacher-student and considers which it is elude in the investigations and the proposals educative. To the to context the educative relationship in the basic education is a pedagogic dispositive who has the primordial function of to make an exercise strategic of power and it is a obstacle for transformer the education.en-US
dc.description.abstractA partir del análisis de la propuesta de la Unesco para la educación en el siglo XXI, se ofrece una reflexión acerca del aprendizaje, que se considera como eje de la transformación educativa. Se revisa la concepción constructivista de aprendizaje y se contrasta con el aprendizaje escolar. En el artículo se sostiene que el aprendizaje escolar se procesa y organiza a través de la relación educativa. A partir de esto se destaca la importancia de los proceso subjetivos en el vínculo maestro-alumno. Sin embargo, a pesar de su importancia este tema ha sido eludido en la investigación y en las propuestas educativas. Por último, al contextualizar la relación educativa en la educación básica, se afirma que ésta, desde su surgimiento ha operado como un dispositivo pedagógico que lleva a cabo un ejercicio estratégico de poder y esto hace que se convierta en un obstáculo para transformar la educación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/388/385-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 31-54es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 31-54en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 31-54es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleLa subjetividad en la relación educativaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons