Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35144

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRaymundo Mier Garza,
dc.creatorRaymundo Mier Garza,-
dc.date2007-04-25-
dc.date.issued2007-04-25
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35144
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/387
dc.description
dc.description.abstractTaking as a point of departure a brief reflection on an institutional event experienced in Mexico in those official institutions of postgraduate studies, this text aims to develop a reflection on the task and role of the University in the contemporary political context. The reflection focus its attention in the contemporary transformation of the patterns of knowledge development and administration, the educative and research institutions and processes, in the political frames set by the new patterns of control and political administration in the political world context. The text stresses the relevance of the ethical nature of the institutional operation of the University and its effect upon the creation of knowledge.en-US
dc.description.abstractEste texto busca, a partir de un acontecimiento institucional experimentado en México por las instituciones de educación superior, desarrollar una reflexión en torno de las tareas de la Universidad en el contexto político contemporáneo de México, situándolo en el marco de la transformación contemporánea de los saberes, los procesos y las instituciones educativos y de investigación, a partir de nuevas pautas de control y de gestión político contemporáneo. El texto pone un énfasis particular en la relevancia de la naturaleza ética del desempeño institucional de la Universidad y su incidencia sobre la creación de conocimiento.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/387/384-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 11-30es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 11-30en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 22: Procesos educativos ¿creación o repetición?; 11-30es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleLa educación superiores_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons