Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35112

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSolís Fernández, Ramón
dc.creatorSolís Fernández, Ramón-
dc.date2007-05-11-
dc.date.issued2007-05-11
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35112
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/355
dc.description
dc.description.abstractThe present article is a brief reflection on some of the proposals applied in the educational field that were discovered by Piaget in relation with the way the child builds his own knowledge. We analyze the notion of genetical psychology and make a characterization of its key points. This helps to question the attitude that is produced in schools that is related with the “scholar learning way” and on the other hand those situations where the learning process is generated “spontaneously” outside of the schools. We mention the work done by the Department of Educational Investigations (DIE) on an experimental program that deals with mathematics teaching, taking this experience as an interesting design of didactics and application.en-US
dc.description.abstractEl presente artículo es una breve reflexión sobre algunas propuestas para aplicar en el ámbito educativo, los descubrimientos hechos por Piaget acerca del modo en que el niño construye su conocimiento. Analiza la noción de psicología genética y caracteriza sus puntos clave. Esto ayuda a interrogar la actitud que en la escuela se produce en relación con el aprendizaje de tipo “escolar”, de aquellos que se generan de “manera espontánea” fuera de este mismo ámbito. Se hace mención del trabajo realizado por el Departamento de Investigaciones Educativas (DIE) en un programa experimental de enseñanza de las matemáticas, como un ejemplo interesante de diseño didáctico y de aplicación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/355/352-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 20: Diversidad de infancias; 221-247es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 20: Diversidad de infancias; 221-247en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 20: Diversidad de infancias; 221-247es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleReflexiones sobre las aportaciones de la psicología genética a la educación básicaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons