Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35105

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authordel Río, Norma
dc.contributor.authorAcosta, Ana Silvia
dc.contributor.authorZanabria Salcedo, Martha
dc.creatordel Río, Norma-
dc.creatorAcosta, Ana Silvia-
dc.creatorZanabria Salcedo, Martha-
dc.date2007-05-11-
dc.date.issued2007-05-11
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35105
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/348
dc.description
dc.description.abstractThe unequal social conditions that prevail in México, demand a change in the Philosophy of Education and methodology, so that the University may promote the necessary transformations towards better life conditions. The article addresses the formative and positive feedback benefits of promoting direct contact of students of Psychology to diverse patterns of care and development at Federal Early Childhood Centers from an ethnographic framework.en-US
dc.description.abstractLa inequidad social que México vive, demanda a la Universidad reubicar su filosofía y métodos de enseñanza para que puedan posicionarla en un espacio de crítica y transformación en favor de la calidad de vida y de justicia social. Se reseñan los beneficios formativos y de retroalimentación de un primer acercamiento de estudiantes de psicología a la observación sistemática del desarrollo infantil dentro de quince CADI’s.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/348/345-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 20: Diversidad de infancias; 81-95es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 20: Diversidad de infancias; 81-95en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 20: Diversidad de infancias; 81-95es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleLa construcción social de la infancia desde el extramuro universitarioes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons