Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35087
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35087
Title: | Intervención |
Authors: | Salazar Villava, Claudia |
Issue Date: | 27-Apr-2007 |
Publisher: | Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco |
Series/Report no.: | TRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 18/19: Pensar la intervención; 99-111 |
Abstract: | The article attempts to clarify some conditions for intervention that can enable political action. In order to do this, the importance of dealing with the matter of intervention as action by professionals in the social arena is discussed. Intervention is proposed as deliberate and reflexive professional practice, meaning work towards autonomous action in the social field. Inquiry, listening, meaning and the act of speaking together, collectively, are conditions. Some thoughts and questions are introduced for each of these, but the political driving force is seen to be what ultimate y lends meaning to any intervention. El presente artículo pretende elucidar algunas de las condiciones para una intervención que suscite acción política. Para ello argumenta sobre la relevancia de pensar la cuestión de la intervención como acción de lo profesional sobre el campo de lo social. Se propone una intervención que sería una práctica profesional reflexiva y deliberante, es decir, autónoma sobre el campo de lo social. Como condiciones para la intervención se presentan la interrogación, la escucha, la significación y el acto mismo de detenerse a hablar, reunidos en colectivo. Sobre cada una de dichas condiciones, se proponen reflexiones e interrogantes, pero se afirma una voluntad política de la intervención, como sentido último para la misma. |
Description: | |
URI: | https://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/330 |
ISSN: | 0188-9273 |
Other Identifiers: | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/35087 |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License