Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/34680

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMario Morales Domínguez,
dc.creatorMario Morales Domínguez,-
dc.date2018-02-21-
dc.date.issued2018-02-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/34680
dc.identifier.issn0188-9273
dc.identifier.urihttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/807
dc.description
dc.description.abstractIf we follow to Boris Groys, it is necessary to make a turn in our understan-ding of art, from Aesthetics to Poetics. The purpose of this text is to make a reflexion about the consequences of this turn into art theory. First, we explore the theoretical consequences on concepts such as “modern art”, but also the subject, multitude and contemporary chaos-world. In a second section, we expose the Cráter Invertido case, a group of artists that uses the political imagination on the production of their work and on the constitution of itself as a collective. We conclude that to move from Aesthetics to Poetics in art criticism, it is necessary to leave behind lots of assumptions that we have now and we have to start to integrate new factors to the debate, as we do in this text with the political imagination of Cráter Invertido.en-US
dc.description.abstractSiguiendo a Boris Groys, es necesario dar un giro en la forma de entender el arte, pasando de la estética hacia la poética. El objetivo de este texto es reflexionar acerca de las consecuencias que este giro trae para la teoría del arte. Primero, se exploran las repercusiones teóricas sobre conceptos como “arte moderno”, pero también el sujeto, la multitud y el caos-mundo contemporáneo. En un segundo apartado, se aborda el caso Cráter Invertido, grupo de artistas mexicano que hace uso de la imaginación política para la producción de su obra y para su constitución como colectivo. Se concluye que para pasar de la estética a la poética en la crítica de arte, es necesario dejar atrás muchos supuestos que hasta ahora se tienen y comenzar a integrar nuevos factores al debate, tal como en este texto se hace con la imaginación política de Cráter Invertido.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://tramas.xoc.uam.mx/index.php/tramas/article/view/807/801-
dc.relation.ispartofseriesTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 47: Arte, Subjetividad y Política; 105-133es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; No 47: Arte, Subjetividad y Política; 105-133en-US
dc.sourceTRAMAS. Subjetividad y procesos sociales; Núm. 47: Arte, Subjetividad y Política; 105-133es-ES
dc.source0188-9273-
dc.source0188-9273-
dc.titleLa poética de lo múltiple a partir del caso Cráter Invertidoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Temática

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons