Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33662

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSchara, Julio César
dc.creatorSchara, Julio César-
dc.date2012-05-23-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:55:10Z-
dc.date.available2022-10-04T22:55:10Z-
dc.date.issued2012-05-23
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33662
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/795
dc.description
dc.description.abstractSensitive pedagogy is the result of the need for a pertinent model for teaching art, that can substitute the traditional conceptions of this type of education. In Sensitive Pedagogy, man is a sensitive, imaginative and perceptive unit, and the social interactions that he sustains with the environment will prevail over the alienation and isolation imposed by the traditional school. He will pay more attention to the motivational and recreacional aspects of art, and he will stress the importance of innovation and the production of knowledge of art; giving shape to social conflicts and the approach to the problems of each discipline, not as isolated situations, but as events mutually inter –and trans– disciplinarily supportive.en-US
dc.description.abstractLa pedagogía sensible se produce como consecuencia de la necesidad de un modelo pertinente para la enseñanza del arte que pueda desplazar las concepciones tradicionales de la misma. En la pedagogía sensible, el hombre es una unidad perceptiva imaginativa y sensible, y las interacciones sociales con el entorno prevalecerán sobre la alienación y el aislamiento de la escuela tradicional. Se prestará una mayor atención a los aspectos motivacionales, recreativos y se resaltará la importancia de la innovación, la producción del conocimiento del arte, configurando los conflictos sociales y los planteamientos de los problemas de cada disciplina, no como situaciones aisladas, sino mutuamente solidarias, inter y transdisciplinarias.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/795/795-
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 63 (2012): No. 63, Las revoluciones científicas y la educación superior; 23-31fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLa pedagogía sensible y la imagen en movimientoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons