Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33609

Title: Un análisis descriptivo y fenomenológico de problemas en la elaboración de tesis de maestría
Authors: Escalante Gómez, Eduardo
Issue Date: 27-Apr-2010
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilco
Series/Report no.: REencuentro. Analysis of university problems; No 57 (2010): No. 57, Ética ; 39-47
Reencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 57 (2010): No. 57, Ética ; 39-47
REencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 57 (2010): No. 57, Ética ; 39-47
Abstract: In this paper are shown some descriptive results of a qualitative –phenomenological approach to inquiry about master degree students’ experiences and problems when writing their thesis. This work started with the consideration that, beyond the necessity to address academic questions about student-tutor efficiency, it is important to further deepen into this relationship. From interviews it was possible to explore the lived-experience of some postgraduate students when developing their thesis work.
Se presentan en este trabajo los resultados descriptivos de una investigación cualitativo-fenomenológica en la que se exploran algunas de las experiencias y problemas que enfrentan los alumnos de maestría para escribir sus tesis. El trabajo inicia considerando que, más allá de las necesarias cuestiones académicas y de la funcionalidad de la relación tutor-tesista, es importante adquirir una comprensión más profunda de esta relación. A través de entrevistas, se logró explorar la experiencia vivida por los alumnos de posgrado en el desarrollo de su tesis.
Description: 
URI: https://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/742
ISSN: 2448-6647
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33609
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons