Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33586

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRegil Vargas, Laura
dc.creatorRegil Vargas, Laura-
dc.date2009-12-10-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:55:01Z-
dc.date.available2022-10-04T22:55:01Z-
dc.date.issued2009-12-10
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33586
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/719
dc.description
dc.description.abstractThis paper begins with a brief study of the vital signs of dissemination. It is increasingly common to find universities’ efforts at cultural dissemination blocked by the divergence between debility and the future; between fading and reactivation. Anyone who might want to take steps to improve this dilemma will find some guidelines for reflection in this article, aimed at implementing actions to strengthen and reinforce cultural dissemination, which, it is usually claimed, is fundamental although in practice it is ranked below research and teaching. In summary, the proposal given here can build a future for dissemination based on analysis, continual assessment and evaluation.en-US
dc.description.abstractEste artículo inicia con un breve estudio de los signos vitales de la difusión dentro de la universidades. Cada vez es más frecuente encontrar a la difusión cultural en las universidades públicas detenida frente a la disyuntiva entre el debilitamiento y el porvenir, la agonía y la reactivación. Quienes se interesen en dar pasos que permitan transformar esta encrucijada, como punto de partida, encontrarán aquí pautas para la reflexión, orientadas a la puesta en marcha de acciones que apoyen y fortalezcan esta actividad, siempre mencionada como sustantiva, aunque, en la práctica, ubicada por debajo de la investigación y la docencia. En suma, es una propuesta para crear el porvenir de la difusión, a partir del análisis, la crítica constante y la evaluación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/719/719-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 56 (2009): No. 56, Que 20 años no es nada...; 60-65fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleDifusión cultural universitariaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons