Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33572

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAmpudia Rueda, Vicente
dc.contributor.authorPaoli Bolio, Antonio
dc.creatorPaoli Bolio, Antonio-
dc.creatorAmpudia Rueda, Vicente-
dc.date2009-07-29-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:59Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:59Z-
dc.date.issued2009-07-29
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33572
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/705
dc.description
dc.description.abstractThis paper presents an evaluation of the Jugar y Vivir los Valores Program (JVLV) at the Universidad Autónoma Metropolitana- Xochimilco. The program has been systematically applied in more than 800 public elementary schools in Chiapas and other Mexican states. In this article are analyzed the children’s answers to four questions. The evaluation proves the great acceptance of this program among pupils. However, the authors focused on what children actually disapproved about the program. Before displaying the results of the quantitative evaluation and introducing qualitative evaluation features, the paper presents a general profile of the JVLV program: its philosophy, didactic, points of departure, priorities, antecedents and its link with official programs.en-US
dc.description.abstractEn este artículo presentaremos una evaluación del programa Jugar y Vivir los Valores (JVLV) de la UAM-X, que hoy se aplica sistemáticamente en más de ochocientas primarias oficiales del estado de Chiapas y en otros lugares. Presentaremos cómo los niños respondieron a cuatro preguntas y sus porqués. La evaluación muestra una gran aceptación del público infantil, sin embargo, nos interesa subrayar lo que ellos ven como negativo. Antes de mostrar los resultados de nuestra evaluación cuantitativa y nuestra introducción a la evaluación cualitativa, presentaremos a ustedes una semblanza general del programa JVLV en la educación primaria: su filosofía, didáctica, puntos de partida, prioridades, antecedentes, vinculación a los programas oficiales.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/705/705-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 55 (2009): No. 55, La investigación educativa en la UAM; 76-83fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleMirada infantil y educación en valoreses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons