Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33512

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFernández Marcial, Viviana
dc.creatorFernández Marcial, Viviana-
dc.date2008-06-23-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:39Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:39Z-
dc.date.issued2008-06-23
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33512
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/645
dc.description
dc.description.abstractComputer information skills are a key element for increasing the efficiency of the teaching-learning process. While this is true at all levels, it is particularly important for post-secondary education. It is university graduates, for the most part, who hold the socio-economic, cultural and political future of the country in their hands. In today’s information society, searching, evaluation and user skills are the new literacy upon which the pillars of current and future society are raised.en-US
dc.description.abstractLas habilidades informacionales son clave para incrementar la eficacia del proceso de enseñanza-aprendizaje. Esto que es aplicable a todos los niveles de enseñanza es aún más importante para el caso de la educación superior. En su mayoría son los graduados universitarios, quienes tienen el futuro socioeconómico, cultural y político en sus manos. En el marco de la sociedad de la información, el conocimiento de los procesos asociados a la búsqueda, evaluación y uso se erige como la nueva forma de alfabetización sobre la cual descansan los pilares de la sociedad actual y del futuro.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/645/645-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 51 (2008): No. 51, Gestión de la información; 19-27fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLa gestión de la información y las habilidades informacionaleses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons