Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33456

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVivaldo Lima, Javier
dc.contributor.authorCalderón Rosas, María Teresa
dc.contributor.authorCaballero Robles, Teresita del Rosario
dc.contributor.authorFlores Revilla, María Teresa
dc.contributor.authorLee Zoreda, Margaret
dc.creatorVivaldo Lima, Javier-
dc.creatorLee Zoreda, Margaret-
dc.creatorFlores Revilla, María Teresa-
dc.creatorCaballero Robles, Teresita del Rosario-
dc.creatorCalderón Rosas, María Teresa-
dc.date2006-12-05-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:22Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:22Z-
dc.date.issued2006-12-05
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33456
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/589
dc.description
dc.description.abstractAccording to the Universidad Autónoma Metropolitana (Iztapalapa), conditions for creating competence in linguistic, communicative, intercultural, interdisciplinary and critical thought skills are fundamental requirements for teaching English as a foreign language, in order to ensure our students’ full personal, professional and social development. This article presents an outline of the multiregional guidelines underlying the curriculum design of the General Study Program English: An Interdisciplinary and Intercultural Perspective, designed by the Interdisciplinary Studies in the English Language and Anglophone Cultures Research team of the Philosophy Department at the Iztapalapa Campus.en-US
dc.description.abstractLa Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa considera fundamental para la enseñanza del inglés como lengua extranjera el crear condiciones para el desarrollo de competencias lingüísticas, comunicativas, interculturales, interdisciplinarias y de pensamiento crítico en dicha lengua extranjera, garantizando así el pleno desarrollo personal, profesional y social de nuestros estudiantes. En este trabajo, se presenta una semblanza de directrices multirregionales que fundamentan el diseño curricular del Programa General de Estudios: Inglés: una perspectiva interdisciplinaria e intercultural, diseñado por el equipo de la Línea de Investigación en Estudios Interdisciplinarios en Lengua Inglesa y Culturas Anglófonas del Departamento de Filosofía de la Unidad Iztapalapa.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/589/589-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 47 (2007): No. 47, La enseñanza de las lenguas; 17-22fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleDirectrices para el diseño curricular en la enseñanza del inglés en el siglo XXIes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons