Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33442

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorQuevedo Orozco, María de Lourdes
dc.creatorQuevedo Orozco, María de Lourdes-
dc.date2006-11-06-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:21Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:21Z-
dc.date.issued2006-11-06
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33442
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/575
dc.description
dc.description.abstractThis article treats the topic of graffiti. Graffiti is considered by some an expression of juvenile vandalism, while by others it is regarded as an esthetic expression of urban art. The reflections in this article focus on a recent research project at the British Museum, published in the electronic and digital media. The message is analyzed in the light of the semiotics of likeness, as part of an alternative communication process strategy. The potential for social criticism in the formation of a post-9/11 cultural identity is interpreted.en-US
dc.description.abstractEste trabajo aborda el tema del graffiti, considerado por algunos como expresión juvenil vandálica y, por otros, como expresión estética de arte urbano. Las reflexiones se centran en una investigación realizada sobre una reciente intervención en el Museo Británico, publicada en los medios masivos electrónicos y digitales. A la luz de la semiología de la semejanza, se analiza el mensaje como parte de la estrategia de un proceso de comunicación alternativa y se interpretan sus posibles intenciones de crítica social en la conformación de una identidad cultural, posterior a los hechos del 11 de septiembre (11S).es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/575/575-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 21-25fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleGraffiti en museoses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons