Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33440

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÉdmond, Anne-Marie
dc.creatorÉdmond, Anne-Marie-
dc.date2006-11-06-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:21Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:21Z-
dc.date.issued2006-11-06
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33440
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/573
dc.description
dc.description.abstractThis paper deals with the concept of consonance as it applies to the aesthetic experience of adults who visit a Fine Arts museum. Generally, when describing a visitor’s reaction to art, we do not talk in terms of conflict or harmony, but adopt the expression ‘aesthetic experience’. Much research has been conducted to describe aesthetic experience, for example, the research undertaken by Csikszentmihalyi and Robinson, 1990; Guillot, 2001; Housen, 1983). We are aware of the complexity of the term and the scope of its meaning in philosophy.en-US
dc.description.abstractEste documento trata sobre la experiencia que viven los adultos que visitan un museo de Bellas artes. En general, cuando se describe la reacción del visitante ante el arte, no hablamos en términos de conflicto o armonía, pero adoptamos la expresión de “experiencia estética”. Muchas investigaciones se han dirigido a describir la experiencia estética, por ejemplo, la investigación desarrollada por Csikszentmihalyi y Robinson (1990); Guillot (2001); Housen, 1983. Estamos conscientes de la complejidad del término y la amplitud de su significado en filosofía.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/573/573-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 46 (2006): No. 46, Arte y creatividad en la educación; 9-14fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleUnderstanding how art museum visitors positively connect with artworkses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons