Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33432

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCanales, Alejandro
dc.creatorCanales, Alejandro-
dc.date2006-11-06-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:54:20Z-
dc.date.available2022-10-04T22:54:20Z-
dc.date.issued2006-11-06
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33432
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/565
dc.description
dc.description.abstractEl artículo analiza las propuestas y los compromisos en materia de cobertura y de financiamiento en el periodo 2000- 2006. En particular, revisa las modificaciones y ajustes de los tres principales documentos en los que se expresaron las iniciativas: el de la Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior, el del equipo de la transición y el programa sectorial. Los resultados muestran que las cifras de atención a la demanda educativa e inversión quedaron lejos de las metas autoimpuestas por el gobierno federal y que será necesario realizar mayores esfuerzos para atender tales desafíos.es_MX
dc.description.abstractAt the dawn of the new millennium, the world is in the midst of a knowledge, technology and innovation revolution. Processes shaping the twenty-first century world—along with migration, climate change and religion—include accelerated change and progress in knowledge and innovation, both by the momentum of such progress itself and of increased competence around the world, and by the increasing complexity of problems that require new knowledge and solutions. Mexico’s strength, its ability to improve its emerging country performance indicators, depends on its capacity and the attention paid to the development of knowledge and innovation. The basic issue consists of creating a public policy that will establish long-term goals for research that is oriented towards Latin American and global problems. Such a policy should enable exploratory research and disciplinary development, secure financing and diversification of funding sources, and should strive for quality, relevance and transparency in the use of funds, evaluation and accountability.en-US
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/565/565-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 45 (2006): No. 45, Políticas Educativas; 53-58fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleLa cobertura y el financiamiento de la educación superior en la gestión del cambioes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons