Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33332

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKepowicz Malinoska, Bárbara
dc.creatorKepowicz Malinoska, Bárbara-
dc.date2006-11-21-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:57Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:57Z-
dc.date.issued2006-11-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33332
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/465
dc.description
dc.description.abstractThis paper deals with ethics and values as one of the principal issues in the development of professionals of the future. The results of an study using qualitative methods are presented. The study investigated the relationship between explicit values of the university program and values held by students at the culmination of their university studies. There was found to be considerable heterogeneity among values experienced through the university programs, and discrepancies were observed between these values and the stated values of the programs. This has led to discrepancies between desirable values and those which the students took on as personal commitments. The "ethic of convenience" was prevalent, and there was little sense of the profession as a service to society.en-US
dc.description.abstractSe aborda el tema de ética y valores, como uno de los ejes principales de la formación de la identidad de los futuros profesionistas. Se presentan los resultados de una investigación realizada con metodología cualitativa, para conocer la relación entre los valores explícitos en el proyecto universitario y los valores en los estudiantes al culminar su carrera en la universidad. Entre las principales conclusiones, cabe destacar la heterogeneidad de los valores vividos a través de las prácticas curriculares, una discrepancia significativa entre ellos y los valores declarados en los proyectos y, por consecuencia, una diferencia entre los valores deseables y los asumidos como compromiso personal. Predomina la “ética de la conveniencia” y hay poca conciencia de la profesión, entendida como un servicio de calidad para la sociedad.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/465/465-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 48-56fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleValores de los estudiantes universitarios. Un tema con muchas variacioneses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons