Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33331

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrand Barajas, Jennie
dc.creatorBrand Barajas, Jennie-
dc.date2006-11-21-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:56Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:56Z-
dc.date.issued2006-11-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33331
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/464
dc.description
dc.description.abstractThis article reports a case study on institutional identity among faculty members of Simon Bolivar University (USB), a private, Catholic, Franciscan institute of higher education. The study considered the philosophy, belief system and mission of the university and its faculty. The central question is, "How have faculty members identified with the USB?" University publications were analyzed to extrapolate the USB identity. On this basis, USB faculty members were characterized in order to explore how they related to the university. The thesis was that the lack of an explicit definition of USB identity hinders faculty identification with the university. The theoretical model is based on a collective construction and reconstruction of institutional identity.en-US
dc.description.abstractLa presente investigación es un estudio de caso sobre la identidad institucional de los docentes de la Universidad Simón Bolívar (USB) desde la filosofía, ideario y misión, los cuales la definen como una institución de educación superior privada católica con carisma franciscano. La pregunta central es: ¿cómo se ha identificado el docente con la USB? Los propósitos parten de un análisis de los documentos de la Universidad para explicitar la identidad y, a partir de ello, conocer el perfil del docente para explorar cómo se relaciona con la institución. Se tiene como supuesto que la falta de una definición explícita de la identidad institucional por parte de la USB obstaculiza la identificación del docente. El andamiaje teórico se basa en la construcción y reconstrucción colectiva de la identidad institucional.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/464/464-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 41-47fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleIdentidad institucional del docente de la Universidad Simón Bolivares_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons