Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33330

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez Zavala, Rodrigo
dc.creatorLópez Zavala, Rodrigo-
dc.date2006-11-21-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:56Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:56Z-
dc.date.issued2006-11-21
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33330
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/463
dc.description
dc.description.abstractThe public university is experiencing a crisis of leadership. The main actors in the university community each operate according to their respective educational values in the institutional and academic life of the university. As a result, the university bureaucracy and faculty function with different means and motives. The effects of bureaucratization of leadership have extended to the academic community. In an era of massive changes in the society of knowledge, these factors are contributing to dissatisfaction and a deeply-rooted inertia among university faculty. Amid this scenario, institutional leadership takes on an important value, but it appears to have little influence.en-US
dc.description.abstractLa Universidad pública vive una crisis de liderazgo. La burocracia universitaria y el profesorado transitan por vías y racionalidades distintas, como resultado de los valores educativos que los principales actores universitarios están poniendo en juego en la vida académica y política de las instituciones. Los efectos de la burocratización del liderazgo alcanzan a las comunidades académicas y que, en una época de cambios mayúsculos como consecuencia de la sociedad del conocimiento, están influyendo en la aparición de desencanto y arraigo de inercias entre el profesorado universitario. En este escenario, la constitución del liderazgo institucional adquiere alto valor, sin embargo, su débil presencia es el rasgo predominante.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/463/463-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 38 (2003): No. 38, Valores en la educación; 34-40fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleBurocracia y profesorado. El valor del liderazgo para el cambio universitarioes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons