Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33302

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRosseti Ricapito, Laura
dc.creatorRosseti Ricapito, Laura-
dc.date2006-11-22-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:53Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:53Z-
dc.date.issued2006-11-22
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33302
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/435
dc.description
dc.description.abstractThe main topic of this essay is the use of new technologies in education. The evolution of communication technology has not resulted in the substitution of new methods for old, but rather in the expansion of opportunities for expression through interactive communication devices. In the classroom without walls, not only is the student's environment different with distance education, but also ways of learning, and relationships with the instructor and with fellow students. In order to remain up to date, teachers must become acquainted with the new media and methods of knowledge, namely on-line and off-line multimedia programs, the structure of a multimedia laboratory, and multimedia producers.en-US
dc.description.abstractLas temáticas principales de este ensayo se relacionan con el uso de las nuevas tecnologías en la educación. La evolución de los medios de comunicación no se ha dado sustituyendo viejos medios a nuevos, más bien la tecnología electrónica ha ampliado las posibilidades expresivas ofreciendo una interactividad mediada por el aparato. En la educación a distancia no solo cambia el ambiente de trabajo, también las formas de aprender y de relacionarse con el tutor y los compañeros del salón de clase sin muros. Para que los profesores se actualicen es necesario conozcan los nuevos soportes para el conocimiento como lo son programas educativos multimedia off y on line así como la estructura de un laboratorio multimedia con los responsables de producción.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/435/435-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 35 (2002): No. 35, La Universidad en la red; 75-84fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleAprender con los nuevos medioses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons