Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33270

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCowen, Robert
dc.creatorCowen, Robert-
dc.date2006-11-23-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:49Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:49Z-
dc.date.issued2006-11-23
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33270
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/403
dc.description
dc.description.abstractCultural problem of education. Mystery the one hundred years expended to take it in count, mystery its persistence. Several approaches of Anglosaxon authors on the cultural problem of education in colonies and inmigrants. Main question about multicultural education function. Three forms of relationships between State and citizen regarding cultural charge of education. Degrees of transference and reception. Theoretical conflicts between transference and resistence in education. Cultural transference in social chaos.en-US
dc.description.abstractCultura problema de educación. Misterio que tardara 100 años en ser tomado en cuenta, misterio que continúe teniendo interés. Diversos abordajes de autores anglófonos, que enfrentan el problema cultural en la educación de sus colonias y de sus inmigrantes. Interrogante fundamental sobre la función de la multiculturalidad educativa como factor y tópico unificador. Tres formas básicas de la acción del estado respecto a la carga culta y cultural de la educación de la ciudadanía con grados diversos de transferencia y recepción. Conflictos teórico-prácticos y metodológicos de la transferencia y resistencia educativa. Esbozo de la cuestión en situaciones de transformación y caos social.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/403/403-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 32 (2001): No. 32, Educación, Cultura e Interculturalidad; 6-19fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.title“ Prestar o pedir prestado. He ahí el dilema”es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons