Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33194

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDomínguez Echeverría, Patricia
dc.contributor.authorArbesú García, María Isabel
dc.contributor.authorDelgadillo Gutiérrez, Héctor J.
dc.contributor.authorJarillo Soto, Edgar Carlos
dc.contributor.authorBerruecos Villalobos, Luis
dc.creatorJarillo Soto, Edgar Carlos-
dc.creatorArbesú García, María Isabel-
dc.creatorDelgadillo Gutiérrez, Héctor J.-
dc.creatorBerruecos Villalobos, Luis-
dc.creatorDomínguez Echeverría, Patricia-
dc.date2006-11-28-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:53:28Z-
dc.date.available2022-10-04T22:53:28Z-
dc.date.issued2006-11-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/33194
dc.identifier.issn2448-6647
dc.identifier.urihttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/327
dc.description
dc.description.abstractThis partial research report on modular didactics presents the observation results based on the qualitative paradigm. Classroom work was observed focussing on five staff members belonging to the three academic divisions (Biological, Social Sciences and Arts) in Universidad Autónoma Metropolitana-Xochimilco, Mexico. Three aspects are considered: modular pedagogic strategies, search and dialog with information, and, team and groupal work; data is interpreted trough a specific conceptual construction and are linked with student´s own expressions doing the sessions. It is a first qualitative research approach to classroom teaching within the modular system. The results illustrated the modular teaching practice.en-US
dc.description.abstractEste reporte parcial de investigación sobre la didáctica modular, presenta los resultados de la observación con base en el paradigma cualitativo. Se observó el trabajo en el aula de cinco docentes de las tres Divisiones de la Unidad Xochimilco de la UAM. Se analizan tres aspectos: estrategias pedagógicas modulares, proceso de búsqueda y diálogo con la información, y trabajo en grupo y en equipo. Los datos se interpretan con una construcción conceptual específica y se vinculan con expresiones propias de los estudiantes durante las sesiones observadas. Es un primer intento de evaluación cualitativa del trabajo docente en el aula dentro del Sistema Modular. Los resultados ilustran la forma de trabajo del docente modular.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://reencuentro.xoc.uam.mx/index.php/reencuentro/article/view/327/327-
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75es_MX
dc.relation.ispartofseriesReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75es_MX
dc.relation.ispartofseriesREencuentro. Analysis of university problems; No 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceREencuentro. Analysis of university problems; No 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75en-US
dc.sourceReencuentro. Análisis de problemas universitarios; Núm. 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75es-ES
dc.sourceREencuentro. Analyse des problèmes universitaires; No 23 (1998): No. 23, La Universidad hacia el siglo XXI; 66-75fr-FR
dc.source2448-6647-
dc.titleDidáctica modular y desempeño docente en el aulaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons