Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32807

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorQuintas Pereira, Isabel
dc.creatorQuintas Pereira, Isabel-
dc.date2020-06-29-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:48:31Z-
dc.date.available2022-10-04T22:48:31Z-
dc.date.issued2020-06-29
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32807
dc.identifier.issn0188-7742
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1428
dc.description
dc.description.abstractThis is a proposal to teach some mathematical topics, statistics in particular, that Nolan, Temple Lang, Kaplan, Pruim and Horton developed as part of the Mosaic Project, trying to show a modern approach to statistical education, making an intense use of computational and graphics utilities using the R computing language. But the student of these different subjects needs to have some computational topics in the curriculum, which do not presently exist. Their proposal came with materials for instructors and students, using R to teach statistics and calculus. Some examples of that material are included here.en-US
dc.description.abstractSe presenta la propuesta de enseñanza de temas de matemáticas, en particular la estadística postulada por Nolan, Temple Lang, Kaplan, Pruim y Horton, quienes muestran que la manera moderna de enseñar estadística requiere del uso intensivo de la computación y la capacidad gráfica actual. Se propone el uso del lenguaje R, ya que en licenciaturas como economía, sociología o biología, en las que se necesita analizar cantidades crecientes de datos, la programación está ausente de los currículos. La propuesta se acompaña de ejemplos del material diseñado utilizando software libre para la enseñanza de estadística, cálculo y álgebra lineal del Proyecto mosaico, y de la adaptación hecha sobre éstos.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1428/1386-
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 53: Juventudes e infancias: sujetos y contextos clave; 183-204es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2020 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No 53: Juventudes e infancias: sujetos y contextos clave; 183-204en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 53: Juventudes e infancias: sujetos y contextos clave; 183-204es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 53: Juventudes e infancias: sujetos y contextos clave; 183-204fr-FR
dc.source0188-7742-
dc.titleLa estadística computacional: una propuesta didácticaes_MX
dc.title.alternativeComputational statistics: a teaching approachen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons