Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32694

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMuñoz, María Antonia
dc.contributor.authorCapasso, Verónica
dc.creatorCapasso, Verónica-
dc.creatorMuñoz, María Antonia-
dc.date2016-04-29-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:48:07Z-
dc.date.available2022-10-04T22:48:07Z-
dc.date.issued2016-04-29
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32694
dc.identifier.issn0188-7742
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1287
dc.description
dc.description.abstractThe article analyzes a flood in Argentina and the responses of some artistic groups to it. Two cases were taken comparatively, “La marca del agua” and “Volver a habitar”, in order to see the differences in post-disaster interventions. The hermeneutics of discourse theory helped to adjust the methodology, inquiring about ways of processing dislocation from practices, linguistic texts and works of art. The antagonistic interventions varied their significance according to the context in which they were inserted, while those directed to the re-construction of the catastrophe, fostered solidarity and friendship.en-US
dc.description.abstractSe analiza una inundación en Argentina y las respuestas desde colectivos artísticos. Se tomaron dos casos comparativamente, “La marca del agua” y “Volver a habitar”, para observar las diferencias de las intervenciones poscatástrofe. La hermenéutica de la teoría del discurso permitió ajustar la metodología, indagando sobre las formas de procesamiento de la dislocación desde las prácticas, textos lingüísticos y obras de arte. Las intervenciones de carácter antagónico variaron su significación producto del contexto en el que se insertaron, mientras las que se orientaron a la reconstrucción de la catástrofe potenciaron relaciones de solidaridad y amistad.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1287/1262-
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolitique et culture; No 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 45 (2016): No. 45: Desastres, políticas públicas y sociedad civil; 79-98fr-FR
dc.source0188-7742-
dc.titleArte después de la inundación. Dos casos de procesamiento de la dislocación después de la catástrofees_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons