Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32414
https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32414
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hernández-Lemus, Alberto | |
dc.creator | Hernández-Lemus, Alberto | - |
dc.date | 2007-09-20 | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-04T22:47:16Z | - |
dc.date.available | 2022-10-04T22:47:16Z | - |
dc.date.issued | 2007-09-20 | |
dc.identifier | https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32414 | |
dc.identifier.issn | 0188-7742 | |
dc.identifier.uri | https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1007 | |
dc.description | ||
dc.description.abstract | The borderlands shared by the United States and Mexico are a deposit of signs of diverse cultures that have crossed through them: Native, Spanish, Mexican and Anglo-Saxon. Three types of political or artistic activism take control selectively of some of those signs to proclaim own identities. By means of the action of border patrolling, the Minutemen safeguard the purity of the project of nativist identity based on the doctrine of Manifest Destiny. Anzaldúa (test) and Gómez-Peña (action art), however, stimulate the proliferation of combinations of signs that give rise to new identities and mestizations. | en-US |
dc.description.abstract | Las tierras fronterizas compartidas por los Estados Unidos y México son un depósito de signos de diversas culturas que han pasado por ellas: indígena, española, mexicana y anglosajona. Tres tipos de activismo político o artístico se apropian selectivamente de algunos de esos signos para proclamar identidades propias. Mediante acciones de patrullaje fronterizo, los Minutemen salvaguardan la pureza del proyecto de identidad nativista basado en la doctrina de Destino Manifiesto. Anzaldúa (ensayo) y Gómez-Peña (arte de acción), en cambio, estimulan la proliferación de combinaciones de signos que dan lugar a nuevas identidades y mestizajes | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | spa | - |
dc.publisher | Politics and Culture | en-US |
dc.publisher | Política y Cultura | es-ES |
dc.publisher | Politique et culture | fr-FR |
dc.relation | https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/1007/985 | - |
dc.relation.ispartofseries | Politics and Culture; No 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Política y Cultura; Núm. 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | es_MX |
dc.relation.ispartofseries | Politique et culture; No 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | es_MX |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Política y Cultura | es-ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Politics and Culture; No 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | en-US |
dc.source | Política y Cultura; Núm. 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | es-ES |
dc.source | Politique et culture; No 26 (2007): No. 26: Cultura y Globalización; 109-129 | fr-FR |
dc.source | 0188-7742 | - |
dc.title | Performance Activism at the Borderlands | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License