Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32279

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDi Pietro, Susana Beatriz
dc.creatorDi Pietro, Susana Beatriz-
dc.date2007-10-30-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:46:39Z-
dc.date.available2022-10-04T22:46:39Z-
dc.date.issued2007-10-30
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32279
dc.identifier.issn0188-7742
dc.identifier.urihttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/872
dc.description
dc.description.abstractFor Bourdieu, the concept of habitus is essential in the consideration about central issues of political and educational theory. Topics as those of power, domination, legitimacy, State, social reproduction and the contribution in it of the scholar system, would request the use of that notion, able to surmount, in addition, the dichotomy between objectivism and subjectivism that characterizes social science. The present article displays the notion of habitus in the frame of the broader thinking of its author, attempting to formulate some critical considerations on the described theory, its limits and explanatory possibilities. In order to do so, it’s focused specially in the subjects of order, politics and body, closely bounded with it.en-US
dc.description.abstractPara Bourdieu, el concepto de habitus es imprescindible en la reflexión sobre temas centrales de la teoría política y la teoría de la educación. Problemáticas como las del poder, la dominación, la legitimidad, el Estado, la reproducción social y la contribución en ella del sistema escolar, reclamarían el uso de esa noción capaz de superar, además, la dicotomía entre objetivismo y subjetivismo que ha caracterizado a la ciencia social. El presente trabajo expone la noción de habitus en el marco del pensamiento más amplio del autor, e intenta formular algunas consideraciones críticas sobre la teoría descrita, sus límites y posibilidades explicativas. Para ello, se detiene especialmente en los planteamientos sobre el orden, la política y el cuerpo, estrechamente vinculados con aquélla.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherPolitics and Cultureen-US
dc.publisherPolítica y Culturaes-ES
dc.publisherPolitique et culturefr-FR
dc.relationhttps://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/872/854-
dc.relation.ispartofseriesPolitics and Culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolítica y Cultura; Núm. 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216es_MX
dc.relation.ispartofseriesPolitique et culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2019 Política y Culturaes-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourcePolitics and Culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216en-US
dc.sourcePolítica y Cultura; Núm. 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216es-ES
dc.sourcePolitique et culture; No 17 (2002): No. 17: América Latina; 193-216fr-FR
dc.source0188-7742-
dc.titleHabitus, política y educaciónes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons