Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32183

Title: Nacionalismo y populismo, dos interpretaciones distintas de una experiencia única
Authors: Sosa, Ignacio
Issue Date: 8-Nov-2007
Publisher: Politics and Culture
Política y Cultura
Politique et culture
Series/Report no.: Politics and Culture; No 11 (1999): No. 11: De súbditos a ciudadanos; 7-28
Política y Cultura; Núm. 11 (1999): No. 11: De súbditos a ciudadanos; 7-28
Politique et culture; No 11 (1999): No. 11: De súbditos a ciudadanos; 7-28
Abstract: En este texto se sostiene que el discurso de los científicos sociales, orientado hacia la explicación de los procesos de transición democrática, prescinde en forma sistemática del análisis del transcurso histórico que vivieron las sociedades industriales para arribar al desarrollo. También se analiza el significado de la tesis sobre la difusión de la democracia y los problemas de la aplicación ahistórica del método compa¬rativo. Por último, se revisa la propuesta del discurso utilizado hoy día sobre los mecanismos que las sociedades atrasadas deben emplear para lograr su democratización.
This text supports that social scientists discourse, directed to the process of democratic transition explanation go without, in systematic form, of the analysis of the historie lapse that lived industrial societies to arrive to development. It also analyses the meaning of the thesis about the diffusion of democracy and the problems of ahistoric applications of comparative method. Finally, the arricie revises the proposal of the discourse used nowadays about the mechanisms that underdeveloped societies must empioy to get its democratization.
Description: 
URI: https://polcul.xoc.uam.mx/index.php/polcul/article/view/211
ISSN: 0188-7742
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/32183
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons