Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29745

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRivera Díaz, Luis Antonio
dc.creatorRivera Díaz, Luis Antonio-
dc.date2009-02-17-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:20:16Z-
dc.date.available2022-10-04T22:20:16Z-
dc.date.issued2009-02-17
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29745
dc.identifier.issn0188-7025
dc.identifier.urihttps://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/289
dc.description
dc.description.abstractThis article aims to show the rhetorical nature of typographies. For doing so, the typography is inserted in the wide context of the writing graphic design. It explains how are the logos, the ethos and the pathos, through its different graphical devices, brought to fruition in such a way that they shape the way of thinking and the actions of the readers or the audience who is the target of the designer’s persuasive efforts and intentions.en-US
dc.description.abstractEl presente artículo pretende mostrar del funcionamiento retórico de la tipografía. Para tal efecto, inserta ésta en el contexto amplio del diseño gráfico de la escritura y explica cómo es que, a través de sus distintos artificios gráficos, se materializan el logos, el ethos y el pathos, con el fin de moldear el pensamiento y las acciones de los lectores o auditorios que son objeto de las intenciones y esfuerzos persuasivos de los diseñadores.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDesign and Societyen-US
dc.publisherDiseño y Sociedades-ES
dc.publisherDesign et sociétéfr-FR
dc.relationhttps://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/289/288-
dc.relation.ispartofseriesDesign and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63es_MX
dc.relation.ispartofseriesDiseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63es_MX
dc.relation.ispartofseriesDesign et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceDesign and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63en-US
dc.sourceDiseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63es-ES
dc.sourceDesign et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 54-63fr-FR
dc.source0188-7025-
dc.titleSobre el carácter retórico de los caracteres tipográficoses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons