Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29744

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDrago Quaglia, Elisa María Teresa
dc.creatorDrago Quaglia, Elisa María Teresa-
dc.date2009-02-17-
dc.date.accessioned2022-10-04T22:20:16Z-
dc.date.available2022-10-04T22:20:16Z-
dc.date.issued2009-02-17
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29744
dc.identifier.issn0188-7025
dc.identifier.urihttps://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/288
dc.description
dc.description.abstractThe architect Alberto Teruo Arai Espinoza played an important role in the Mexican architecture history of the twentieth century; nevertheless, and although he inscribed his name in the annals of his profession, he is usually remembered for just one of his works: The fronton courts of Ciudad Universitaria in Mexico City, a contrasting building in this building complex. However, behind this particular plastic proposal lies a sound foundation of theoretical and philosophical thinking, based on a broad knowledge of the technique and a deep human sensibility.en-US
dc.description.abstractEn la historia de la arquitectura mexicana del siglo XX, el arquitecto Alberto Teruo Arai Espinoza desempeñó un papel importante; sin embargo, a pesar de haber dejado su nombre escrito en los anales de la profesión, suele ser recordado por una sola obra: los frontones en Ciudad Universitaria de la Ciudad de México, obra contrastante dentro de este complejo. Sin embargo, detrás de esa propuesta plástica particular se encuentra un sólido cimiento de reflexiones teóricas y filosóficas basadas en un amplio conocimiento de la técnica y en una profunda sensibilidad humana.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDesign and Societyen-US
dc.publisherDiseño y Sociedades-ES
dc.publisherDesign et sociétéfr-FR
dc.relationhttps://disenoysociedadojs.xoc.uam.mx/index.php/disenoysociedad/article/view/288/287-
dc.relation.ispartofseriesDesign and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53es_MX
dc.relation.ispartofseriesDiseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53es_MX
dc.relation.ispartofseriesDesign et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceDesign and Society; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53en-US
dc.sourceDiseño y Sociedad; Núm. 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53es-ES
dc.sourceDesign et société; No 24 (2008): No. 24, Primavera 2008; 44-53fr-FR
dc.source0188-7025-
dc.titleAlberto Teruo Arai Espinoza. Su obra y su propuesta teóricaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons