Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29012

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodríguez-Cruz, Olga
dc.contributor.authorRodríguez-Hernández, Gabriela
dc.creatorRodríguez-Cruz, Olga-
dc.creatorRodríguez-Hernández, Gabriela-
dc.date2021-09-27-
dc.date.issued2021-09-27
dc.identifierhttps://doi.org/10.24275/uamxoc-dcsh/argumentos/2021962-04
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/1266
dc.description
dc.description.abstractThis article presents an exploratory study in which 630 students participated, the objective was to analyze how from the Covid-19 the students of the Autonomous University of Mexico City faced confinement emotionally, which impacted on their studies and everyday life. The main findings that were obtained were that the university students expressed negative emotions and the ways in which they dealt with these feelings. Therefore, this work reflects on two fundamental concepts such as: daily life and emotions. The technique and characteristics of the respondents are exposed, the results, as well as the discussion of the data and finally the conclusions are exposed where it is known how negative emotions may not necessarily be transitory.en-US
dc.description.abstractEn este artículo se presenta un estudio exploratorio en el que participaron 630 estudiantes, el objetivo fue analizar cómo a partir del Covid-19 los alumnos de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México enfrentaron el confinamiento de manera emocional, lo cual impactó en sus estudios y vida cotidiana. Los principales hallazgos que se obtuvieron fue que los universitarios manifestaron emociones negativas y las formas en las que enfrentaron estos sentimientos. Por ello, en este trabajo se reflexiona sobre dos conceptos fundamentales como son: vida cotidiana y emociones. Se expone la técnica y las características de los sondeados, los resultados, así como la discusión de los datos y finalmente se exponen las conclusiones en donde se cómo las emociones negativas pueden no necesariamente ser transitorias.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/1266/1225-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 96, Tomo II: "El impacto de la covid-19 en la educación superior, la salud y las emociones"; 89-104es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 96, Tomo II: "El impacto de la covid-19 en la educación superior, la salud y las emociones"; 89-104es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleLa vida cotidiana y las emociones en los estudiantes de la UACM durante el confinamientoes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons