Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/29003

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCruz Arenas, Ramsés Arturo
dc.contributor.authorOlivares Díaz, Martha A.
dc.creatorCruz Arenas, Ramsés Arturo-
dc.creatorOlivares Díaz, Martha A.-
dc.date2021-08-18-
dc.date.issued2021-08-18
dc.identifierhttps://doi.org/10.24275/uamxoc-dcsh/argumentos/2021961-03
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/1252
dc.description
dc.description.abstractPublic markets play a fundamental role in cities, in the context of the current pandemic, their importance is capital for the supply of a population that, as a rule, does not produce its food; however, even when markets have been linked to the novel coronavirus since its appearance, there are not many works that focus on them. This work presents the responses and strategies that have been generated in the traditional markets of Mexico City to face the covid-19 pandemic, since the first cases occurred in the country, and in the markets, until the conclusion of the National Day of Healthy Distance, and the stage of the “new normality”.en-US
dc.description.abstractLos mercados tradicionales tienen un rol fundamental en las ciudades, y en el marco de la actual pandemia su importancia es mayúscula para el abasto de una población que, por regla general, no es productora de sus alimentos; sin embargo, aun cuando los mercados están ligados con el novel coronavirus desde su aparición, no existen muchos trabajos que se centren en éstos. El trabajo expone las respuestas y estrategias generadas en los mercados tradicionales de la Ciudad de México para hacerle frente a la pandemia de covid-19, desde que se dieron los primeros casos en el país, pasando por la Jornada Nacional de Sana Distancia, y cierra con la etapa de la “nueva normalidad”.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/1252/1204-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 96, Tomo I: "Hacia una nueva normalidad. El impacto covid-19 en la sociedad"; 63-88es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 96, Tomo I: "Hacia una nueva normalidad. El impacto covid-19 en la sociedad"; 63-88es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleMercados tradicionales de la Ciudad de México rumbo a la “nueva normalidad”es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons