Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28941

Title: Institucionalización y vida independiente. Experiencia de niños, niñas, adolescentes y jóvenes de la comunidad Aldeas Infantiles SOS, México
Authors: Neria Ordaz, Sara
Robles Rendón, Aída
Issue Date: 4-Sep-2019
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 88: "Intervención psicosocial, instituciones y sociedad civil"; 51-69
Abstract: This document gives an account of a process of systematization of experiences and recovery of the collective memory, carried out with the Aldeas Infantiles SOS, México community, in order to rescue their experiences and learning about the ways in which they are consolidated. affective bonds between biological and social brothers, as well as the ways in which the processes towards independent life are meant. Based on this research experience, we reflect on the theoretical and epistemic foundations that support this methodology and its relevance in the field of social psychology.
El presente documento da cuenta de un proceso de sistematización de experiencias y recuperación de la memoria colectiva, realizado en la comunidad de Aldeas Infantiles SOS, México, con el fin de rescatar sus experiencias y aprendizajes en torno a las formas en las que se consolidan los vínculos afectivos entre hermanos biológicos y sociales, así como de las formas en las que se significan los procesos hacia la vida independiente. A partir de dicha experiencia de investigación, reflexionamos sobre fundamentos teóricos y epistémicos que sustentan esta metodología y su pertinencia en el campo de la psicología social.
Description: 
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/1043
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28941
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons