Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28856

Title: Un Enfoque epistemológico para la enseñanza.
Authors: Duval, Guy
Hernández, Gerardo
Issue Date: 26-Nov-2007
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 38 (2007): No. 38, Abril de 2001; 43-52
Abstract: Tout programme universitaire est base sur une conception de l'apprentissage et pour conséquence, de la connaissance. Dans cet article on essaie de justifier que la connaissance est toujours un produit de la construction. On affre une perspective organisatrice des mécanismes de la construction de la connaissance et basé sur cette perspective constructiviste, on presente quelques implications qu'on considère très importantes pour I'enseignement et pour les programes universitaries.
Todo programa curricular se basa en una concepción del aprendizaje y, consecuentemente, del conocimiento. En este artículo intentamos justificar que el conocimiento es siempre producto de una construcción. Ofrecemos una propuesta organizadora de los mecanismos de construcci6n del conocimiento y, con base en esta perspectiva presentamos algunas implicaciones que consideramos importantes para la enseñanza y para el desafío curricular.
Knowledge and teaching methods are the basis of every academic program. This article also points that knowledge is always the result of a construction and brings an organized study about the construction of knowledge mechanisms based on a constructivist perspective, presenting some relevant useful implications for those teaching methods and also the academic program design.
Description: 
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/599
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28856
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons