Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28789

Title: El Contexto internacional y la educación superior: valores y efectos
Authors: Rosas Huerta, Angélica
Issue Date: 15-Nov-2007
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 46-47 (2007): No. 46-47, Diciembre de 2003 - Abril de 2004; 197-218
Abstract: This article aims to set out and analyze a number of transformations that have taken place within higher education in Mexico, principally as regards the key role it has to play in society in light of postulates emanating from an economic globalization characterized by knowledge-based societies, the international division of labor, and the international division of knowledge.
El propósito del presente artículo es exponer y analizar algunas transformaciones que ha sufrido la educación superior en México, principalmente en lo que respecta al papel central que ésta debe desempeñar en la sociedad a partir de los postulados que emanan de la globalización económica, caracterizada por la sociedad del conocimiento, la división internacional del trabajo y la división internacional del conocimiento
II s'agit ici d'exposer et d'analyser certaines transformations subies par l'enseignement superieur au Mexique, principalement en ce qui concerne le rôle central qu'il est censé jouer dans la societé à partir des postulats émanant de la globalisation économique caracterisée par la sociét´r de la connaissance, la division internationale du travail et la division internationale de la connaissance.
Description: 
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/532
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28789
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons