Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28754

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMcPhail Fanger, Elsie
dc.creatorMcPhail Fanger, Elsie-
dc.date2006-10-23-
dc.date.accessioned2022-10-04T00:48:27Z-
dc.date.available2022-10-04T00:48:27Z-
dc.date.issued2006-10-23
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28754
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/491
dc.description
dc.description.abstractAs tradition or apparent objectivity, the social sciences and the humanities have omitted any reference to the author, responsible of the research process. This emptiness that the lack of subject represents for research has motivated reflection in genre studies, giving visibility to the subject, providing personal links with the object under study, and giving life and foundations to that object. In this article I present the methodology of assisted autobiography as a resource to trace the origin, give context to the topic of investigation and recover the forgotten bonds of the subject with the research topic –the object under study– which is removed in the way of “subjective unpolluting” which is frequently demanded from academic work.en-US
dc.description.abstractQue ce soit par tradition ou par prétention d’objectivité, les sciences humaines et sociales omettent en général toute référence à l’auteur responsable du processus de recherche. Ce vide a suscité, dans le cadre des études féministes, une réflexion qui a donné une visibilité au sujet. Dans cet article, je présente la méthodologie de “l’autobiographie assistée” comme un outil pour retracer l’origine d’un projet, contextualiser le thème de recherche et récupérer les liens oubliés du sujet avec son objet d’étude.es_MX
dc.description.abstractSea por tradición o por pretensiones de objetividad, las ciencias sociales y las humanidades han omitido cualquier referencia al autor(a) responsable del proceso de investigación. Este vacío ha sido motivo de reflexión en los estudios de género, que han dado visibilidad al sujeto. En este artículo presento la metodología de la “autobiografía asistida” como un recurso para trazar el origen, contextualizar el tema de investigación y recuperar los lazos olvidados del sujeto con su objeto de estudio.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/491/490-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 51 (2010): No. 51, Nueva época, año 19, mayo-agosto 2006; 93-114es_MX
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 51 (2010): No. 51, Nueva época, año 19, mayo-agosto 2006; 93-114es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleAutobiografías y géneroes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons