Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28659

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEscudero, María Carolina
dc.creatorEscudero, María Carolina-
dc.date2009-08-26-
dc.date.issued2009-08-26
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28659
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/382
dc.description
dc.description.abstractThe aim of this text is to present the thesis of Jacques Ranciére around the political esthetic, understood as a way of social order composition situated on a distortion. About this conception I am going to analyze the practice of creation and composition of the Wuppertal Dance Theatre of Pina Bausch. This, with the interest of showing how this dance company manages to put in question, starting on new forms of composition, the hegemonic ways of perception in the contemporary societies. I want to refer how the evidence of distortion became the construction of politic subjectivity. This is possible after making acquaintance of new forms of visibility and organization with the critic of the contemporary man’s experience modes. Key words: political esthetic, subjectivity, Wuppertal Dance Theatre.en-US
dc.description.abstractEl propósito de este texto es presentar las tesis de Jacques Ranciére en torno de la estética política, entendida como un modo de composición del orden social situado sobre una distorsión y, a partir de ella, analizar la práctica de creación y composición de la Wuppertal Dance Theatre de Pina Bausch. Esto, con el interés de mostrar cómo esta compañía de danza logra poner en cuestión, a partir de nuevas formas de composición, los modos de percepción hegemónicos de las sociedades contemporáneas. Quisiera referir, también, cómo la puesta en evidencia de la distorsión a partir de la generación de nuevas composiciones deviene en la construcción de sujetos políticos al poner en relación nuevas formas de visibilidad y organización con la crítica a los modos de experiencia del hombre contemporáneo. Palabras claves: estética política, subjetividad, Wuppertal Dance Theatre.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/382/381-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 60: "El individuo en la sociedad contemporánea"; 27-39es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 60: "El individuo en la sociedad contemporánea"; 27-39es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleLa práctica artística como generadora de sujetos políticoses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons