Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28646

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZanatta, Elizabeth
dc.contributor.authorYurén, Teresa
dc.contributor.authorFaz Govea, Jacobo
dc.creatorZanatta, Elizabeth-
dc.creatorYurén, Teresa-
dc.creatorFaz Govea, Jacobo-
dc.date2010-04-28-
dc.date.issued2010-04-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28646
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/353
dc.description
dc.description.abstractThis paper discusses the future of the University, the transformation of meaningless crossed by the socio-economic context and its impact on institutional identity, the identity of the professions and the identity of the University. The ideal types of University, whose sedimentados traits reach combined, not without contradictions, actually existing universities are mentioned. The above is intended to show how the conditions of the socio-economic context condition the various areas of identity in the future due to the sense and practices acquire processes University, to ignore any of them leads to a biased understanding and even misperception of how, today, policies arising from globalization condition training and mission of the University institution.en-US
dc.description.abstractEn el presente trabajo se analiza el devenir1 de la universidad, la transformación de su sentido en relación con el contexto socioeconómico del momento y su impacto en la identidad institucional, la identidad de las profesiones y la de los universitarios. Se mencionan los tipos ideales de universidad, cuyos rasgos sedimentados llegan a combinarse, no sin contradicciones, en las universidades existentes. Lo anterior tiene como finalidad mostrar cómo los factores del contexto socioeconómico condicionan las diversas esferas de la identidad en el devenir, sentido y prácticas de los procesos de formación universitaria, de manera que ignorar alguno de ellos conduce a una comprensión sesgada y hasta errada de cómo, en la actualidad, las políticas derivadas de la globalización condicionan la formación y la misión de la institución universitaria.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/353/352-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 62: "Procesos educativos en América Latina: política, mercado y sociedad"; 87-105es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 62: "Procesos educativos en América Latina: política, mercado y sociedad"; 87-105es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleLas esferas de la identidad disciplinar, profesional e institucional en la universidad pública mexicanaes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons