Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28644

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaoli, Antonio
dc.creatorPaoli, Antonio-
dc.date2010-04-28-
dc.date.issued2010-04-28
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28644
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/351
dc.description
dc.description.abstractThis article presents a model about education in values, and it is developed through different artistic abilities. Here there are explanations and samples of its application, in order the reader could imagine how does it functions this model, named To Live and Play Values (Jugar y Vivir los Valores). It was created as a system of educative communication, by the team of research “Alternative Communication and Education” (Educación y Comunicación Alternativa), that is part of the Department Communication and Education, UAM-Xochimilco, in the context, of the Interdisciplinary y Program of Research “Human Development in the Estate of Chiapas”, UAM. The aim of this program is to offer didactical elements to make possible to transform attitudes of children in order to create more sane and happy people with the ability to be creative and cooperative, in order to catch the academic knowledge of the primary school in a better way. The activities are linked to the official program of the Ministry of Education in Mexico, in such a way that those activities could be helpful for teachers. This program of values has six books, which guides are for teaches, about 700 pedagogic activities, and 213 original songs.en-US
dc.description.abstractEste artículo presenta un programa de educación en valores que se pone en práctica mediante el desarrollo de diversas habilidades artísticas. Se muestran ejemplos y explicaciones de su funcionamiento, para que el lector visualice cómo opera este modelo o programa llamado Jugar y Vivir los Valores (JVLV), creado como un sistema de comunicación educativa por el área de investigación “Educación y comunicación alternativa” del Departamento de Educación y Comunicación de la UAM-Xochimilco, dentro del marco del Programa Interdisciplinario de Investigación “Desarrollo Humano en Chiapas” de la UAM. La finalidad de JVLV es brindar elementos para propiciar actitudes positivas que ayuden a crear ciudadanos más sanos y felices, con mayor capacidad para la creatividad y con una actitud cooperativa para asimilar mejor los contenidos académicos de la educación primaria. Las actividades del programa están vinculadas a los libros de texto gratuito de la Secretaría de Educación Pública (SEP), como apoyo para el maestro y para optimizar los procesos de enseñanza aprendizaje. El programa JVLV para la educación primaria cuenta con seis guías del maestro, una por año escolar, y 213 canciones originales. Actualmente se desarrolla en cerca de 700 primarias del estado de Chiapas, con excelentes resultados.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/351/350-
dc.relation.ispartofseriesArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 62: "Procesos educativos en América Latina: política, mercado y sociedad"; 13-38es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 62: "Procesos educativos en América Latina: política, mercado y sociedad"; 13-38es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleArte y educación en valoreses_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Dossier

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons