Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28278

Title: Ciencia social y educación para la democracia
Authors: Seoane C., Javier B.
Issue Date: 30-Nov-2012
Publisher: División de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco
Series/Report no.: Argumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 70: "Crisis global, presente y perspectivas"; 195-212
Abstract: This essay presents the impulse that the social science can offer to a democratic ethos in the educational field. In this sense, it exposes some ethical and democratic implications in works of relevant social thinkers (Max Weber, Peter Berger, Jürgen Habermas, Immanuel Wallerstein and Richard Rorty). Second, the essay outlines a critical concept of education for the democracy. Finally, it presents a set of contributions of the social science to this type of education.
Este ensayo presenta el impulso que la ciencia social puede ofrecer a un ethos democrático en el campo educativo. Para ello, primero se exponen algunas implicaciones ético-democráticas en planteamientos de relevantes pensadores sociales (Max Weber, Peter Berger, Jürgen Habermas, Immanuel Wallerstein y Richard Rorty). Seguidamente, se esboza un concepto crítico de educación para la democracia y, finalmente, se presentan una serie de aportes de la ciencia social a este tipo de educación.
Description: 
URI: https://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/238
ISSN: 0187-5795
Other Identifiers: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/28278
Appears in Collections:Diversa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons