Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22139

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez Levi, Liliana
dc.creatorLópez Levi, Liliana-
dc.date2007-11-30-
dc.date.accessioned2021-05-04T01:29:22Z-
dc.date.available2021-05-04T01:29:22Z-
dc.date.issued2007-11-30
dc.identifierhttps://repositorio.xoc.uam.mx/jspui/handle/123456789/22139
dc.identifier.issn0187-5795
dc.identifier.urihttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/688
dc.descriptionAn analysis of the role adopted by shopping centers in the spatial organization of urban society is carried out in this paper. Spaces, such as shopping centers make their appearance in the face of the end of the century social dynamics, in which consumption has become the core element of life. It is in these shopping centers where this core element regulates the spatial-society relationship. Stemming from this situation, an analysis has been made of the functions these centers have acquired in daily life, their quality as the core or focal point is presented, and their role as consumption spaces, places for social interaction, recreation and tourism is described.en-US
dc.descriptionEn este trabajo se hace un análisis del papel que adoptan los centros comerciales en la organización espacial de la sociedad urbana. Dada la dinámica social de fin de siglo, en la cual el consumo se ha convertido en un elemento central de la vida, surgen espacios como los centros comerciales donde dicho elemento norma la relación espacio-sociedad. A partir de ello se analizan las funciones que han adquirido en la vida cotidiana, se expone su carácter central o de polo de atracción y se describe su papel como espacios de consumo, lugares de interacción social, de esparcimiento y turismo.es-ES
dc.descriptionCet écrit analyse le rol joué par les centres commerciaux à l'organisation spatiale de la societé urbaine. Étant donnée la dynamique sociale du fin de siècle où la consommation est devenue le composantcentral de la vie, des espaces tels que les centres commerciaux émergent où le rapport espace-societé est présidé par celle-là. À partir de ceci, l'auteur analyse les fonctions qu'ils ont acquis à la vie quotidienne, elle expose leur caractère distinctif comme pôle d'attraction, et elle décrit leur rôle en tant qu'espaces de consommation, lieux d'interaction sociale, de délassement, et de tourisme.fr-FR
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDivisión de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilcoes-ES
dc.relationhttps://argumentos.xoc.uam.mx/index.php/argumentos/article/view/688/684-
dc.rightsDerechos de autor 2018 Argumentos: Estudios críticos de la sociedades-ES
dc.sourceArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 27 (2007): No. 27, Agosto de 1997; 81-96es-ES
dc.source0187-5795-
dc.source0187-5795-
dc.titleLos Centro comerciales como espacio multifuncionales.es-ES
dc.title.alternativeArgumentos. Estudios críticos de la sociedad; Núm. 27 (2007): No. 27, Agosto de 1997; 81-96es_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
Appears in Collections:Artículos (Dossier)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.